Modetøj til teenagere – det moderne og det eksperimentielle.
Modetøj til teenagere
Alderen hvor tøj pludseligt bliver meget vigtigt, er når man rammer puberteten. Sådan har det været igennem flere generationer tilbage. Og sådan vil det være i flere generationer frem.
Moden skifter gennem årene, men når man kigger på sine gamle klassebilleder tilbage fra sin teenagetid, så er det dér, hvor man kan se datidens mode tydeligst. For det var dér, man skulle være med. Dér hvor man spejlede sig i hinanden og fulgte mediernes befalinger. Sådan er det også for nutidens teenagere. Idag er der bare endnu mere tøj at vælge imellem og en del er også både finere og federe.
Hvis du f.eks. søger på Tommy Hilfiger teenager, vil du finde en masse fedt tøj til teenagere.
Modetøj til teenagere er komplekst
Lige præcis Tommy Hilfigers design er blevet meget populært blandt teenagere. Det har dog været et populært mærke i mange år.
Tøjmærket er fra 1984 hvor Tommy Hilfiger Corp. blev grundlagt i New York.
Tøjet er designet til en afslappet livsstil og er blevet et meget foretrukket valg hos teenagere. Hvilket i sig selv må være et kvalitetsstempel, da det jo, som førnævnt, er i teenagealderen at moden virkeligt bliver fulgt nøje.
I den tidlige ungdom har man netop ikke fået sin egen stil endnu og er derved mere afhængig af moden og hvad den dikterer.
På den anden side er det også der, der eksperimenteres med forskellige stilarter. Så teenagemoden styres af to modsætninger. Det dikterende og det eksperimentelle. Det er netop disse to modsætninger, der altid vil føre moden videre og frem.